TRAPEZ W NOWEJ ODSŁONIE
NOWE SPOJRZENIE NA PERFEKCYJNE AUDIO
W 1979 roku Ole Klifoth wprowadził na rynek model Trapeze. W ten sposób stworzył plan rozwoju dla wszystkich przyszłych głośników Audiovector – w tym pionierski nacisk na liniową dynamikę i liniową fazę dzięki zwrotnicy o nachyleniu 6 dB na oktawę. Cofnijmy się o 45 lat, a zobaczymy, że nowy Trapeze opiera się na tych samych zasadach, co oryginalny model. A ponadto wykorzystano w nim najlepsze, najbardziej innowacyjne dostępne obecnie technologie.
To hołd dla pierwszego modelu w historii firmy. Ucieleśnienie naszej pasji, innowacji i miłości do muzyki. I po prostu, piękna rzecz. Trapeze Reimagined to 3-drożny głośnik podłogowy wyposażony w 12-calowy przetwornik nisko-średniotonowy o dużej mocy, 5-calowy głośnik średniotonowy i jedyny taki na rynku głośnik wysokotonowy AMT, który pozostaje wierny oryginalnemu projektowi geniusza audio dra Oscara Heila.
Te trzy przetworniki łączą się, aby osiągnąć równomierną moc, płaską charakterystykę częstotliwościową i aby dopasować się do słynnej idealnej charakterystyki pomieszczenia według firmy Brûel & Kjaer. Pochłaniający dyfrakcję filcowy obszar wokół przetworników wysokich i średnich tonów pomaga stworzyć rzadką i naturalną scenę dźwiękową: przygotuj się na przeniesienie do samego serca wydarzenia na żywo. Strojenie niskich częstotliwości dodaje wagi i dramatyzmu każdej muzyce.
Niezwykle niskie zniekształcenia przetwornika niskotonowego pozwalają uzyskać niezwykle naturalne i dynamiczne wokale, a także piękne, bogate, niebywale wciągające brzmienie. Nie ma tu problemów z basem, średnimi czy wysokimi tonami. To po prostu otwarta, bogata, muzykalna i rytmiczna reprodukcja każdego rodzaju muzyki w każdym otoczeniu.
Kolory i okleiny
W Audiovector używamy wyłącznie starannie wyselekcjonowanych fornirów z prawdziwego drewna.
Oferujemy szeroką gamę niestandardowych wykończeń malowanych w Danii.
Standardowe matowe wykończenia: Nordic Oak, Black Ash, Italian Walnut, White Silk.
W ZESTAWIE MASKOWNICA Z CZARNEJ TKANINY
NIESTANDARDOWE KOLORY W WYKOŃCZENIU FORTEPIANOWYM NA ŻYCZENIE
HANDMADE IN DENMARK SINCE 1979
NASZE TECHNIKI
![](https://audiovector.com.pl/wp-content/uploads/2024/05/DMD_red_rgb-300x300-1.jpg)
Double Mechanical Decoupling
![](https://audiovector.com.pl/wp-content/uploads/2024/05/dcc_red_25-300x300-1.jpg)
Diffraction Control Concept
![](https://audiovector.com.pl/wp-content/uploads/2024/05/DFA_red_rgb-300x300-1.jpg)
Damping Factor Adjustment
![](https://audiovector.com.pl/wp-content/uploads/2024/05/NSW_red_rgb-300x300-1.jpg)
No Standing Waves
![](https://audiovector.com.pl/wp-content/uploads/2021/06/LCC-1-300x300-1.jpg)
Low Compression Concept
![](https://audiovector.com.pl/wp-content/uploads/2021/06/SEC-1-300x300-1.jpg)
Soundstage Enhancement Concept
![](https://audiovector.com.pl/wp-content/uploads/2021/06/NES-1-300x300-1.jpg)
No Energy Storage
![](https://audiovector.com.pl/wp-content/uploads/2021/06/NCS-1-300x300-1.jpg)
NCS Molecular realignment
![](https://audiovector.com.pl/wp-content/uploads/2021/06/thumbnail_FGC-300x300-1.jpg)
Freedom grounding concept
DCC – Diffraction Control Concept Gruba warstwa naturalnego filcu wokół przetworników średnio- i wysokotonowych pochłania odbitą energię i sprawia, że działają one jak źródła punktowe. Rezultatem jest holograficzna, trójwymiarowa scena dźwiękowa.
DMD – Double Mechanical Decoupling Trapeze Reimagined wykorzystuje dwuwarstwowy aluminiowy cokół w którym wykorzystano odsprzęgnięcie za pomocą łożysk kulkowych ze stali węglowej oraz stylowych, obrabianych maszynowo kolców Audiovector. Optymalizuje to interakcję głośnika z podłogą poprzez redukcję zniekształceń, zapewniając czysty i precyzyjny dźwięk.
NSW – No Standing Waves Oryginalny Trapeze był pionierem w minimalizacji fal stojących wewnątrz obudowy. Fale te są wrogiem doskonałego dźwięku, ponieważ wprowadzają zarówno zniekształcenia, jak i prowadzą do strat energii. Pochylona obudowa Trapeze pozwala uniknąć tych problemów, tworząc idealne warunki dla przetworników.
DFA – Damping Factor Adjustment Wzmacniacze mają różną konstrukcję. Niektóre mają wysoki współczynnik tłumienia, inne niski. Nasze rozwiązanie DFA umożliwia dostosowanie głośników do charakterystyki wzmacniacza. To przybliża nas o krok do idealnego dźwięku.
Low compression concept Technologia, która pozwala membranom przetworników poruszać się swobodnie w wymagających warunkach, czyli z dowolną muzyką i z dowolnie wysokim poziomem dźwięku. Oznacza to, że Twoje głośniki Audiovector pozostaną wierne sygnałowi wejściowemu, który zostanie do nich doprowadzony – bez względu na to, jak głośny i skomplikowany jest materiał muzyczny.
Soundstage enhancement concept Rozwiązanie to pozwala wybrać miejsce, w którym chcesz się znajdować podczas słuchania. Dzięki niej scena dźwiękowa pozostaje stabilna, niezależnie od tego, gdzie się znajdujesz. Dźwięk wypełnia pomieszczenie w niesamowity sposób, dając słuchaczowi realistyczne przeżycia muzyczne, jak podczas występu na żywo.
No energy Przetworniki brzmią najlepiej, jeśli nie muszą się zmagać z masą całej kolumny głośnikowej, do której są przykręcone. Chodzi o reakcję na transjenty. Zainspirowani rozwiązaniami z Audiovector R 11 Arreté, wykorzystaliśmy technikę NES do osiągnięcia jeszcze wyższego poziomu realizmu i otwartej sceny dźwiękowej z kolumn Trapeze.
NCS Natural Crystal Structure Naturalna struktura krystaliczna jest jednym z wielu niewidocznych zmian technologicznych zastosowanych w naszych modelach Arreté. Poprzez zamrożenie komponentów do -238° C, cząsteczki miedzi ustawiają się w swoich naturalnych pozycjach, a tym samym zmniejsza się opór elektryczny. Rezultatem jest czysty i bardziej szczegółowy dźwięk.
Audiovector Freedom Audiovector Freedom to rewolucyjna technologia uziemienia, która rozwiązuje problem zniekształceń wywołanych ruchem pomiędzy poszczególnymi przetwornikami zastosowanymi w kolumnach. Prądy przepływające między ich metalowymi koszami są przenoszone przez oddzielną zwrotnicę, która kieruje sygnał do zacisku uziemienia w gniazdku ściennym lub uziemienia listwy zasilającej. Prądy te są przyczyną podbarwień i zniekształceń wpływających na pracę przetworników. Równoważąc i filtrując je przez dedykowany oddzielny filtr i oferując możliwość podłączenia ich do uziemienia, uzyskujemy czysty, bardzo dokładny, znacznie bardziej realistyczny dźwięk o niskim poziomie szumów.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA TRAPEZ
Pasmo przenoszenia | 23-53 kHz |
Impedancja nominalna | 8 Ohm |
Impedancja minimalna | 6,5 Ohm przy 20 kHz |
Czułość | 88 dB SPL przy 1 m dla napięcia wejściowego 2,83 Vrms |
Zniekształcenia THD | <0,2% przy 90 dB SPL/td> |
Moc maksymalna | 450 W |
Częstotliwości podziału zwrotnicy | 500 i 3000 Hz |
Przetwornik niskotonowy | 12-calowy, o dużej mocy z 4-calową cewką drgającą |
Przetwornik średniotonowy | 5-calowy, neodynowy o wysokiej rozdzielczości |
Przetwornik wysokotonowy | 3800 mm2 Audiovector SEC AMT |
Zaciski | Wysokoprądowe pozłacane miedziane/mosiężne gniazda przyłączeniowe dla wtyków 4 mm lub widełek |
Wymiary cm | (powierzchnia podstawy, wys. x szer. x gł.) 875 x 420 x 435 mm |
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany specyfikacji bez wcześniejszego powiadomienia
![trapeze_brochure_whitepaper2](https://audiovector.com.pl/wp-content/uploads/2024/05/trapeze_brochure_whitepaper2.png)